Ascensió

Ubicació: 
Sala 027.1
Artistes / Creadors / Autoritats: 
Bartolomé Bermejo
Còrdova, cap a 1440 – Barcelona, cap a 1501
Etiquetes museu: 
Etiquetes socials: 
Descripció:

La taula de l'Ascenció i visió del Crucificat és un dels quatre compartiments d'un retaule de Bartolomé Bermejo, pintor cordovès que va desenvolupar la seva tasca coneguda a la Corona d’Aragó. L’obra de Bermejo, caracteritzada per un realisme mancat d’idealitzacions, incorpora moltes de les novetats de la pintura nòrdica, com l’ús de l’oli com a aglutinant, que substitueix el tremp d’ou.

Les quatre pintures formaven part d’una predel·la dedicada a Crist Redemptor, la qual ha estat identificada amb la d'un retaule documentat del pintor, el de santo Domingo de Silos (Daroca). Aquestes obres es documenten a París el 1898, a la col·lecció del pintor Sáenz de Tejada. A la seva mort, José Muñoz Ortiz les adquireix i les ven el 1914: dues al Museu d’Art i d’Arqueologia de Barcelona, gràcies a la mediació de Salvador Sanpere i Miquel, i dues a Teresa Amatller i Cros, amb la intervenció de Josep Gudiol.

Les altres taules del conjunt es poden veure també exposades al museu: Resurrecció, Davallament de Crist als Llimbs i Entrada al Paradís i visió del Crucificat.

Pintura

c. 1474-1479

104,5 x 69 cm

Dipòsit de la Fundació Privada Institut Amatller d'Art Hispànic, 2018

Núm. del catàleg: 

251908-000

Segle: XV
Tema: Religió
Oli i daurat sobre fusta conífera
Compartiment de la predel·la d'un retaule. Al MNAC es conserven dues taules del mateix conjunt, amb les escenes de la Resurrecció de Crist, el Davallament de Crist als Llimbs, i l'Ascensió, que procedeix de la col·lecció de l'Institut Amatller d'Art Hispànic (Barcelona).
image for: Bartolomé Bermejo - Ascensió - Cap a 1474-1479
Bartolomé Bermejo - Ascensió - Cap a 1474-1479