Ascensió
La taula de l'Ascenció i visió del Crucificat és un dels quatre compartiments d'un retaule de Bartolomé Bermejo, pintor cordovès que va desenvolupar la seva tasca coneguda a la Corona d’Aragó. L’obra de Bermejo, caracteritzada per un realisme mancat d’idealitzacions, incorpora moltes de les novetats de la pintura nòrdica, com l’ús de l’oli com a aglutinant, que substitueix el tremp d’ou.
Les quatre pintures formaven part d’una predel·la dedicada a Crist Redemptor, la qual ha estat identificada amb la d'un retaule documentat del pintor, el de santo Domingo de Silos (Daroca). Aquestes obres es documenten a París el 1898, a la col·lecció del pintor Sáenz de Tejada. A la seva mort, José Muñoz Ortiz les adquireix i les ven el 1914: dues al Museu d’Art i d’Arqueologia de Barcelona, gràcies a la mediació de Salvador Sanpere i Miquel, i dues a Teresa Amatller i Cros, amb la intervenció de Josep Gudiol.
Les altres taules del conjunt es poden veure també exposades al museu: Resurrecció, Davallament de Crist als Llimbs i Entrada al Paradís i visió del Crucificat.
c. 1474-1479
104,5 x 69 cm
Dipòsit de la Fundació Privada Institut Amatller d'Art Hispànic, 2018
251908-000