Maniobra de Perejaume amb obres, algunes d’anònimes, i d’altres d’Antoni Maria Alcover, Joan Amades, Ramon Amadeu, Lluís Bonifàs, Joan Brossa, Juan Caramuel, Josep Comas i Solà, Joan Coromines, Josep Costa, Salvador Dalí, Lluís Domènec i Montaner, Apel·les Fenosa, J. V. Foix, Eduard Fontserè, Marià Fortuny, Federico García Lorca, Josep Maria Jujol, Frederic Macau, Marià Manent, Ramon Martí Alsina, Cèsar Martinell, Joaquim Mir, Joan Miró, Pablo Palazuelo, Pablo Picasso, Josep Real Homs, Francesc Santacruz, Antoni Tàpies, Josefa Tolrà, Francesc Tramulles, Jacint Verdaguer, Bernat Vila i el Vistaire de Sant Jeroni.
Proposa una mirada transversal sobre la creació artística catalana i la idea d'un possible fil conductor invisible que la faci recognoscible al llarg dels segles.
El Museu Nacional vol comptar de manera continuada amb la presència d'artistes i creadors contemporanis mitjançant intervencions o presentacions puntuals. El museu és un espai viu i crític que, per naturalesa, és el lloc dels artistes. De fet, tos els artistes han treballat sempre partint de la tradició anterior i, en aquest sentit, el treball del Museu Nacional amb els creadors contemporanis ha de produir diàlegs i revisions crítiques de la col·lecció.
En paraules de Perejaume mateix serà una exposició "d'aparellaments d'obres que desvetllen un sota camp persistent i discret. Amb una especial atenció cap a les formes ovalades, d'origen tubular, bulbós, astronòmic o corporal."
Perejaume (Sant Pol de Mar, 1957) sovint ha estat associat amb un conjunt de pràctiques que inclouen la pintura, l'escriptura i la performativitat pròpia de les obres d'art en ser desplaçades. Aquesta heterogeneïtat de mitjans i formes de fer produeix una dialèctica que treballa a contrapèl dels vincles entre text i imatge, veus i cos, parla i territori, així com tants d'altres. Això l'ha convertit en un autor de difícil classificació que s'apropa al perfil d'un crític de la cultura.
Entrada al nostre blog sobre l'exposició
Àlbum de fotografies del muntatge de l'exposició (Flickr)